Vihdoin koitti kauan odottamamme 5 päivän kylpyläloma...

8 pvä pakkailimme tavarat autoon ja lähdimme viemään karvakorvaa ystävälleni hoitoon,12 maissa lähdimme ja koiruus jäi matkasta n klo:12.40 tienoolla ja sitten ystävältäni jatkoimme matkaa kohti Summassaaren kylpylähotellia.

Matka sujui yllättävän hienosti ilman suurempia kinasteluita lapsilla, tosin loppumatkasta alkoi nuorimmaisella jo hieman pinna kiristyä ja matka seuraa piti härnätä tahallaan.

Summassaaressa olimme n. klo:15 kun avaimet luovutettiin.

Hieno paikka kaikinpuolin, me olimme tuolla viekoissa, numerossa 23 :) sieltä oli suora näköala järvenrantaan olohuoneesta.

Olimme siis loma-asunnossa koska meitä oli sen verran monta ettei ollut 6 hengen hotellihuoneita.

Takapihan terassilta napattu näkymä kuva.

Kävimme ekana päivänä tietysti myös kylpylässäkin jo, sekä syömässä päivällisen ja iltapalan, pakko myöntää että todella maittavat ruuat oli siellä . NAM!

Ostin matkamuistoksi jo heti ekana iltana kivan jääkaappi magneetin( joita keräilen) tässä siitäkin nyt sitten kuvaa :D

Olen ostanut jo parin vuoden ajan aina magneetin sieltä jossa olemme lomailleet... on ähtäristä ja puuhapuistosta jne jne...

Mutta nyt takas 8 päivän iltaan...

Illasta pelattiin vielä seurapelejä ja keskimmäiset muksut kävi pulahtamassa järvessäkin, kun se kerran oli ihan "takapihalla".

Yö meni muksuilla hyvin ja miehelläkin, ite heräsin varmaan 3-4 kertaa yön aikana...

9 pvä:

Kaikki heräsimme suht aikaisin n klo: 7 tienoolla ja ensimmäiset oli jo aamu uinnille kylpylään menossa, kun päivä järjestyksessä luki 6.30-9.00 oli aamu uinti, mutta sinne ei päässytkään, joten menimme sitten ensimmäisenä kuitenkin aamupalalle...

Maanantai aamu oli aurinkoinen ja lämmin, joten päätin sitten mennä kahden nuorimmaisen kanssa Puuhapuisto Veijariin, kaksi vanhinta ei sinne viitsineet tulla, mutta nuorimmaisilla siellä oli 4 tuntia hyvinkin hauskaa :) tässä alla sieltä muutamia valokuvia :D

IMG_4493-normal.jpgIMG_4426-normal.jpgIMG_4487-normal.jpgIMG_4486-normal.jpgIMG_4462-normal.jpgIMG_4513-normal.jpgIMG_4520-normal.jpgIMG_4522-normal.jpgIMG_4527-normal.jpg

IMG_4544-normal.jpgIMG_4551-normal.jpgIMG_4560-normal.jpgIMG_4576-normal.jpgIMG_4578-normal.jpg

Siinäpä oli sitten se kuva pläjäys, joka siis oli puuhapuistosta, olishan niitä ollu ties kuinka monta lisääkin, mutta siinä nyt pikkuisen kuvia paikasta :)

Illasta kävimme myös vielä kylpylässä ja ostamassa mulle ja nuoremmalle neitille 2 krypto lehteä, niistä on täytetty jo yli puolet, molemmista lehdistä :D

Kokeilimme myös onkia, mutta huonolla menestyksellä... ei tullut saalista ollenkaan.

Nukkumaan mentiin n. klo: 23...

10pvä:

Mulla alkoi aamu klo:7 huonosti heräilin yöllä ja aamusta jo heti oli pää kipeä.

Muut menivät aamu uinnille ite en menny, kun oli kipeä olo, semmoinen flunssanen ja päätä särki.

Koko päivä oli hieman huonompi keli, joten olimme sitten Summassaaren alueella, pelailimme seurapelejä ja täytimme kryptoja.

Kävi mies myös lasten kanssa sillä välin kun ei satanut, niin melomassa ja soutelemassa järvellä.

Kuten kuvasta näkyy niin matala ja lapsiystävällinen ranta :D

Illemmallakin koko poppoo kävi uimassa vielä ilman minua...

11pvä:

Kävimme aamupalalla suht aikaiseen aikaan ja sitten klo: 11 tienoolla olimmekin jo Pyhä-Häkin kansallispuistossa :)

Sielä sitten kiersimme lyhyen reitin joka vei Kotajärven keittokatokselle, hienoa vanhaa metsää oli alueella...sieltä tuli kanssa otettua useampikin kuva...

IMG_4639-normal.jpgIMG_4645-normal.jpgIMG_4646-normal.jpgIMG_4652-normal.jpgIMG_4654-normal.jpgIMG_4656-normal.jpgIMG_4667-normal.jpg

Tämmöisiä maisemia ja kuvia oli Pyhä-Häkistä kuvina...

Samalla kun palasimme tuolta Summassaareen pyörähdimme myös Saarijärven keskustassa.

Kävimme mm. kuvaamassa kauniin puisen kirkon ja sen kellotornin :)

Retken jälkeen menimme sitten koko perheen voimin kylpylään uimaan.

Teki ihan hyvää metsäretken jälkeen päästä uimaan...

Nuorimmainen sattui tekemään tuttavuutta erään naisen kanssa altaalla ja hetken juteltuamme selvisi, että kyseinen nainen työskentelee vakituiseen täälä kaupungissa jossa asumme :)

Illasta vielä kävimme kokeilemassa onkimista ja saatiin 2 säynävää,n 15cm kokoisia, poishan ne päästettiin kun ei enempää saatu...

12pvä:

Herättiin aamulla klo:8 tienoolla ja lähdimme aamupalalle melkein heti herättyämme, että varmasti sinne ehdittiin ajoissa.

Tätä päivää oli odottaneet muksut, paitsi vanhempi poika (kohta 14v) kun tälle päivälle oli sovittuna opastettu retki Kivikauden kylään :)

Se oli kanssa ihan mielenkiintoinen paikka, historiaa ja myös pienemmille omat juttunsa järjestetty.

Oli lasten kivikauden kylä, jossa lapset sai esim. kaivaa ruukunpaloja, tai nuolenkärkiä...

Oli nauhuri opastusta, jossa pyöri samaan aikaan kuvia eri aikakausilta.

Olimme kyseisessä opastus mökissa sadetta pitelemässä hetken aikaa, kun reissu  sattui tietysti kaikista sateisimmalle päivälle, menimme retkelle, vaikka vettä satoikin.

Kylässä oli vanhoja rakennuksia ja ruuhia, sekä ansapolku, jossa oli esillä erillaisia ansoja joita siihen aikaan käytettiin.

Sai ampua jopa jousipyssyllä.

Lopuksi taas kuvia sieltäkin :)

IMG_4762-normal.jpgIMG_4765-normal.jpgIMG_4768-normal.jpgIMG_4770-normal.jpgIMG_4785-normal.jpgIMG_4789-normal.jpgIMG_4794-normal.jpgIMG_4796-normal.jpgIMG_4797-normal.jpgIMG_4798-normal.jpgIMG_4803-normal.jpgIMG_4811-normal.jpg

Takasin omalle loma-asunnolle kävelimme sitten muinaispolun kautta hieno metsäpolku reitti oli sekin, pääsimme muinaispolun kautta suoraan loma-asuntomme päähän saakka.

Kävimme reissun jälkeen vielä viimeisen kerran uimassakin kylpylässä.

13pvä:

Aamulla heräämisen jälkeen lähdimme aamupalalle ja sieltä saavuttuamme aloimme pakkailemaan tavaroitamme kasseihin ja autoon sitä mukaan, kun kassit oli pakattu.

Kotiin lähtö alkoi kello 10 tienoolla, kun palautimme ensin loma-asunnon avaimet ja saimme lomadiplomin mukaamme. Kotimatkalla haimme karvakorvan mukaan ystävältäni ja joimme kahvit vielä ystäväni luona, sitten jatkoimme kotimatkaa.

Kotona olimme n. klo: 13 tienoolla :)

Kiva ja mieleenpainuva reissu tuli tehtyä koko perheen voimin :)