Nyt on muutaman kerran vaikkakin olen sairaslomalla, niin tullut käytyä siellä saksankielen kurssilla ja hurjan mielenkiintoista on ollut...vaikka minä en sitä vielä ihan hirveästi osaakkaan.

Tänään oli taas tunnit klo:18-19.30.

Menin ystäväni kanssa tunneille, kuten olen jo muutamana kertana mennyt, samalla kävin hakemassa erään neitimme karkkipäivän karkit, kun ei isin ostamana kelvanneet...

Mutta juu saksankieli on aina kiehtonut minua ja nyt sitten, kun sitä täälä omalla kaupungilla järjestettiin sopivaan aikaan, niin pitihän sinne ilmoittautua.

Haastavaa tunneista tekee se, etten ole aikoinaan lukenut kuin muutaman viikon saksaa ja sekin jo peruskoulussa ja tämä nykyinen opettaja on asunut siellä vissiin vuosia ja puhuu käytännössä tunnit kokonaan saksaksi... on tosin huomioinut minuakin...

Tänään oli sitten vuorossa istumis lauseet, eli minä istun ja sitten piti kertoa missä istuu onko jonkun edessä, takana tai vieressä...

No koko luokka melkein oli vastannut ennen minua ja sitten opettaja kysyi minulta jotain saksaksi ja tietty välkkynä ajatten vastata samaan tapaan kuin muutkin, johon opettaja sanoi nein nein ... ja sitten vaihtoi kysymykseni, että no missäs sinä istut johon vastasin sujuvasti saksaksi sentään oikein... no myöhemmin ystäväni sanoi että opettaja oli ensin kysynytkin minulta että, missä hän seisoo :D

Että näin hyvin minä kyseistä kieltä osaan :D